اخبار امروزعکس جالب برای استوریعلم و دانش

شهاب سنگ در میشیگان

شهاب سنگی 100 هزار دلاری از جنس آهن و نیکل در مزرعه کشاورز

کشف شهاب سنگی از جنس آهن و نیکل در مزرعه کشاورزی ، در ایالت میشیگان . این مرد حدود چند سالی است که از این سنگ برای بازنگهداشتن درب ساختمان محل سکونتش استفاده می کرد ، سرانجام متوجه شد این سنگ یک سنگ معمولی نیست ، بلکه یک شهاب سنگ با ارزش است. کشف این شهاب سنگ در میشیگان ، توسط دانشمندان و متخصصان حدود 100 هزار دلار قیمت گذاری شده است. با ادامه اخبار امروز مجله گالری با ما همراه شوید .

بررسی های کارشناسان موزه اسمیت یونیان و دانشگاه میشیگان نشان می دهد که ترکیب این سنگ ، که در حدود 10 کیلوگرم وزن دارد از جنس آهن و نیکل است، پیش از این نیز در ایالت میشیگان حدود 5 شهاب سنگ شناسایی شده بود .

کشف شهاب سنگ در میشیگان
شهاب سنگ در میشیگان

شهاب سنگ یادشده در داخل یک انبار غله در شهر ادمور بوده که فردی به نام دیوید مازورک در سال 1988 میلادی آن را از کشاورز خریداری کرده بود. کشاورز فروشنده به دیوید گفته بود که سنگ یادشده را در دهه 30 میلادی در حیاط پشتی خانه خود یافته است.

دیوید مازورک می گوید بعد از مطالعه گزارش ها و اخباری در مورد ارزش بالای شهاب سنگ ها او به این سنگ مشکوک شده و در نهایت به ماهیت واقعی این تکه سنگ پی برد . او پس از کسب اطلاعاتی در مورد ترکیبات و ویژگی های ظاهری شهاب سنگ ها آن را برای آزمایش های بیشتر به آزمایشگاه دانشگاه میشیگان برد و در آنجا متوجه شد که این صخره کوچک واقعا یک شهاب سنگ است.

قرار است آزمایش های بیشتری بر روی این شهاب سنگ انجام شود تا مواد تشکیل دهنده آن مشخص شود. مازورک هم گفته که بعد از فروش شهاب سنگ مذکور بخشی از درآمد حاصل را برای تحقیقات به دانشگاه میشیگان اعطا می کند.

 

منبع : وست میشیگان

3/5 - (1 امتیاز)




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا