تکنولوژی

تکنولوژی هوشمند خورشیدی در شهر دبی

با استفاده از تکنولوژی هوشمند خورشیدی  بروز و اسنفاده از انرژی پاک، درختان نخل هوشمند خورشیدی در شهر دوبی امارات متحده عربی، علاوه بر فراهم کردن  سایه برای شهروندان و جهانگردان ، اینترنت وای فای رایگان هم برایشان تامین می کنند.

تکنولوژی هوشمند خورشیدی در شهر دبی

 

این امکانات، گامی است بسوی اینکه دوبی برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین کلان شهرهای جهان برای نمایشگاه اکسپو سال ۲۰۲۰ آماده شود. اکسپو ۲۰۲۰ یک نمایشگاه جهانی ثبت و تایید شده توسط دفتر بین‌المللی نمایشگاهها  در پاریس ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳ است.  این درختان هوشمند خورشیدی به‌شکل نخل در کنار سواحل ومکانهای عمومی در داخل شهر دوبی نصب شده است ، آنها در واقع ایستگاه تامین برق برای شارژ تلفن های همراه و استفاده از اینترنت مجانی در سطح شهر دبی تلقی می‌شوند.

 

شش دلیل پروژه نصب درختان نخل خورشیدی دُبی :

  1. نخست آنکه برای افرادی که در نزدیکی آن قرار می گیرند، اینترنت وای فای مجانی تامین می کند.
  2. دومین عملکرد آن تامین امنیت و مسائل اورژانسی است، بگونه ای که هر کدام از آنها دارای دوربین مداربسته مادون قرمز 360 درجه هستند و به یک دکمه شرایط اورژانسی مجهز شده اند.
  3. سومین عملکرد آن پنل های خورشیدی است که می تواند برق موردنیاز خود را تامین کند.
  4. چهارمین عملکرد آن این است که دارای یک صفحه نمایش لمسی بوده که در آن مردم می توانند به برنامه ها و اپلیکیشن های موبایل و وب‌سایت های مختلف دسترسی یابند.
  5. دلیل پنجم آن که یک صفحه نمایش دیجیتال خارجی دارد که از طریق آن آگهی های بازرگانی و پیغام های دولتی میتواند به گوش مردم برسد.
  6.  اخرین عملکرد، این درختان نخل خورشیدی قادر به تامین برق و شارژ وسایل الکترونیکی به میزان 2.5 برابر بیشتر از ایستگاههای معمولی هستند و در ضمن، زیر آن صندلی هایی برای استراحت مردم تعبیه شده است.

 

شهروندان و جهانگردان می توانند از اینترنت وای فای مجانی و امکانات دیگرِ این فناوری جدید استفاده کرده و لذت ببرند. پنل های خورشیدی که در بالای این درختان نخل مصنوعی تعبیه شده، در شب هنگام نیز ، نور سبز درخشنده خود را به رخ شبگردها میکشاند  .
تکنولوژی استفاده از انرژی پاک در شهر دبی

 

تکنولوژی هوشمند خورشیدی در شهر دبی

 

4.5/5 - (2 امتیاز)




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا