اخبار امروزعلم و دانش

کشف یک کشتی هزار ساله در نروژ

کشتی عصر واکینگ‌ها در نروژ کشف شد

باستان شناسان نروژی یک کشتی هزار ساله کشف کردند که قدمت آن حدود به هزار سال میرسد  و مربوط به عصر واکینگ‌هاست ! اطلاعات و خبرهای بیشتر درباره علم باستان و باستانشناسی را با مجله گالری ذنبال کنید …

باستان شناسان نروژی یک کشتی تاریخی کشف کردند که قدمت آن به بیش از هزار سال میرسد و طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده باستانی به دوره واکینگ‌ها مربوط میشود.

کشتی عصر واکینگ‌ها در نروژ کشف شد
کشتی عصر واکینگ‌ها در نروژ کشف شد

جالب است درباره روش کشف این کشتی بدانید که این کشتی با استفاده از جغرافیای رادار ، در زیر یک قبرستان باستانی در یک جزیره کوچک نروژی کشف شده است. کشتی واکینگ‌ها برای اولین بار در سپتامبر سال 2019 میلادی کشف شد و باستان شناسان می‌گویند هیچ برنامه‌ای برای بیرون کشیدن آن از سطح زمین وجود ندارد.

محققان این کشف باور دارند، با استفاده از اطلاعاتی که به تازگی به دست آمده می‌توان تاریخ واکینگ‌ها را بهتر بررسی کرد و به جزئیات ریزتری درباره آنها دست پیدا کرد , این کشتی جدید مطمئناً دارای اهمیت تاریخی زیادی خواهد بود و می‌تواند به دانش آنها بیفزاید زیرا می‌توان با ابزارهای جدید باستان شناسی کشتی کشف شده را مورد بررسی قرار داد و اطلاعات بیشتری از آن بدست آورد .

کشتی عصر واکینگ‌ها در نروژ کشف شد

جالب است درباره واکینگ‌ها بدانید که حدودا از تاریخ 800 تا 1050 میلادی به مدت سه قرن، جنگجویان وایکینگ با کشتی های دراز و براق خود، اروپا را به وحشت می انداختند. آنها از اسکاندیناوی برای جستجوی نقره، بردگان و زمین به دریا رفتند. بعضی ها به بریتانیا و فرانسه حمله می کردند، در حالی که دیگران روسیه و رودخانه های دوردست آسیا را مورد تاخت و تاز قرار می دادند. واکینگها کاشفان دایر و شجاعی بودند. آنها با شجاعت از میان امواج خروشان اقیانوس اطلس عبور کرده، ایسلند و گروئنلند را کشف کردند و حتی به شمال آمریکا نیز قدم گذاشتند.

منابع بیشتر :

وایکینگ‌ها_ از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

گزارش خبری دیلی‌میل

Rate this post




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا