خودروخودرو و اتومبیل

تصاویر زیبا از مک لارن 570S مدل 2016

خودروی مک لارن 750S را باید اولین نمونه از خودروی کمپانی انگلیسی در کلاس خودروهای اسپورت خواند که برای رقابت با خودروهایی نظیر پوشه 911 و آئودی R8 روانه‌ی بازار شد. ماشین اسپرت مک لارن 570s ,تصاویر زیبای مک لارن 570S مدل 2016

 

مک‌لارن 570S خودرویی آشنا به نظر می‌رسد. شاید بدین دلیل که از نگاه جلو، تفاوت اندکی با مدل 650S دارد. اما، نمای عقب آن کاملاً از نو طراحی شده و منحصر به فرد است. در مقایسه با 650S این خودرو از فن‌آوری های گران‌قیمتی نظیر عناصر آئرودینامیکی فعال و تعلیق قابل تنظیم، بهره نمی‌برد. درب‌ها به‌صورت عمودی باز می‌شوند. در عوض، استفاده از فیبرکربن در بدنه محدود شده است.

 

تصاویر زیبا از مک لارن 570S مدل 2016
تصاویر زیبا از مک لارن 570S مدل 2016

 

ستون‌های انتهای خودرو باعث شده تا 570S تقویت شود، بطوریکه استفاده از این ستون‌ها میزان نیروی پایین برنده‌ی قابل تحمل در این خودرو را تا ۸ کیلوگرم افزایش داده است که این موضوع باعث بهبود هر چه بیشتر بالانس آئرودینامیک خودرو در سرعت‌های بالا می‌شود. درهای خودرو نیز تراشیده‌تر شده‌اند، اما همچنان از روش پروانه‌ای برای باز شدن بهره می‌برند.

 

 

تصاویر زیبا از مک لارن 570S مدل 2016

 

 

فضای داخل کابین مک‌لارن 570S نیز در عین سادگی، مدرن و اسپرت می‌باشد. یک نمایشگر لمسی بزرگ برای کنترل تجهیزات، تهویه و سیستم اطلاعات به کار گرفته شده است. این نمایشگر به‌صورت شناور روی داشبورد و کنسول میانی جاگذاری شده تا فضای قابل استفاده بیشتری نیز در این کابین نسبتاً تنگ، فراهم آید. فضای بار نیز 150 لیتر می‌باشد.

 

پیشرانه مک‌لارن 570S یک موتور 8 سیلندر V شکل با حجم 3.8 لیتر است که در واقع نسخه ای با تنظیم خاص و تضعیف‌شده از موتور 650S است. این موتور با توربوشارژر دوقلو، در پشت راننده قرار گرفته و با یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک SSG متصل گردیده است. نیروی تولیدی این پیشرانه، 562 اسب بخار (570ps) در دور موتور 7400 و گشتاور خروجی آن 600 نیوتن متر در دور موتور 5000 تا 6500 دور بر دقیقه می‌باشد.

 

مک لارن 570S

 

 

این خودروی سایزی برابر گلف GTI دارد اما قدرت آن دو برابر این هاچ بک ژرمن است. نتیجه‌ی قرارگرفتن چنین پیشرانه‌ی قدرتمندی در بدنه‌ی سبک رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در کمتر از ۳.۲ ثانیه است. این خودرو قادر است در ۹.۴ ثانیه سرعت خود را به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودروی بریتانیایی ۳۲۸ کیلومتر در ساعت است.

این خودرو همچنین یک ماشین اسپرت اقتصادی نیز می‌باشد. مصرف سوخت ترکیبی آن 9.22 لیتر اعلام شده است. میزان گازهای آلاینده آن نیز در هر کیلومتر، 258 گرم CO2 می‌باشد.

 

تصاویر زیبا از مک لارن 570S مدل 2016

 

مک‌لارن برای رام‌ کردن این خودرو و کاهش سرعت از دیسک‌های ترمز سرامیکی در کنار تایر‌های پیرلی P Zero استفاده کرده است. قدرت پیشرانه با استفاده از یک جعبه دنده‌ی هفت سرعته به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌شود.

 

ماشین اسپرت

 

در ادامه شما را به دیدن  ویدئو نمایشی نیز دعوت میکنیم ،پس با ما همراه باشید .

Rate this post




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا