اخبار امروزتکنولوژیخودرو

ساخت فرودگاه تاکسی‌ پرنده

در آستانه یک تحول بزرگ و تاریخی در زمینه حمل ‌ونقل درون‌شهری ، یک شرکت نوپای فناوری آلمانی به نام “لیلیوم” از تأسیس اولین فرودگاه اختصاصی پرواز تاکسی‌ پرنده در نزدیکی شهر اورلاندوی آمریکا خبر داده است ، در ادامه اخبار تکنولوژی با ما همراه شوید.

بسیاری از شهر‌های جهان اکنون در آستانه یک تحول بزرگ و تاریخی در زمینه حمل ‌ونقل درون‌شهری هستند. شماری از شرکت‌های استارت‌آپی در گوشه و کنار جهان رقابت سختی را با یکدیگر آغاز کرده و سرگرم راه‌اندازی و عملیاتی کردن تاکسی هوایی برقی عمودپرواز هستند تا رفاه و آسایش برای مردم خود به ارمغان آورند. بنابراین، تصور اینکه با پدیدار شدن پرنده‌های نوین در آسمان به زودی شاهد تغییری شگرف در حمل‌ونقل درون‌شهری در جهان خواهیم بود امری دور از ذهن نیست ، این در حالی است که اولین ساخت فرودگاه تاکسی‌ پرنده درلیک لونا آمریکا ، که یک شهر هوشمند بوده و قرار است در آینده نزدیک در نزدیکی فرودگاه بین المللی اورلاندو تأسیس شود.

جت‌های پرنده لیلیوم ظرفیت حمل حداکثر ۵ مسافر را دارند و اولین بار در سال گذشته رونمایی شدند. حداکثر سرعت این تاکسی‌های پرنده به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شرکت آلمانی لیلیوم وعده داده که شبکه حمل و نقل آمریکا را برای پرواز تجاری تاکسی‌های پرنده تا سال ۲۰۲۵ آماده کند.

مسافت طی شده در حمل‌ونقل هوایی کمتر از حمل‌ونقل زمینی و زیرزمینی است، چون پیچ و خم‌های موجود در راه‌های زمینی در راه‌های هوایی وجود ندارد و مهمتر آنکه شهروندان زمان بسیار کمی را در تاکسی هوایی می‌گذرانند و وقت آن‌ها هدر نمی‌رود.

تاکسی‌های پرنده لیلیوم که از راه دور کنترل می‌شوند دارای دو بال در عقب و جلو بوده و دارای ۳۶ موتور برقی انرژی لازم برای پرواز و حرکت این هواپیما را تأمین می‌کنند.

ساخت فرودگاه تاکسی‌ پرنده
https://www.goodgallery.ir/tech/air-taxi
ساخت فرودگاه تاکسی‌ پرنده

این اولین بار است که خبری در مورد تأسیس یک فرودگاه خاص برای پرواز تاکسی‌های پرنده منتشر می‌شود. شرکت آلمانی برای تکمیل این طرح با برخی شرکت‌های عمرانی محلی در آمریکا همکاری می‌کند. مهم‌ترین سرمایه گذار لیلیوم شرکت چینی تنسنت است که ۳۷۵ میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

این شرکت فناوری امیدواراست بتواند ظرف مدت کوتاهی شبکه ای از تاکسی‌های هوایی را در شهرهای مختلف آمریکا به کار بگیرد. البته شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تاکسی یابی اینترنتی هم بیکار ننشسته اند و برنامه‌های مشابهی را در دست اجرا دارند ، که به زودی اعلام میشود .

به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور قادر خواهید بود از طریق یک اپلیکیشن در موبایلتان، یکی از این تاکسی هوایی را در موقعیت خود احضار کنید و با آن راهی مقصد شوید. این هواپیما به‌صورت خودکار و بدون‌نیاز به خلبان شما را به محل مورد‌نظرتان می‌رساند. سیستمی که قرار است امن ترین و نوآورانه ترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان لقب بگیرد.

هدف از این تکنولوژی توسعه ی سیستم حمل‌و‌نقل عمومی است، نه صرفاً ایجاد یک وسیله برای فخرفروشی افراد ثروتمند.

منابع :

https://www.mehrnews.com/xT

https://www.mizanonline.com/002j8g

4/5 - (1 امتیاز)




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا