استان گیلان

تالاب عینک رشت

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=”75″]تالاب عینک در حاشیهٔ پارک دانشجو، در غرب شهرستان رشت واقع است و از نظر مساحت، دومین تالاب بزرگ استان گیلان محسوب می شود.[/box]

 

 

تالاب عینک در موقعیت جغرافیایی N371622- E493317 در استان گیلان واقع است. تالاب عینک  در حاشیهٔ پارک دانشجو، در غرب شهرستان رشت  واقع است و از نظر مساحت، دومین تالاب بزرگ استان گیلان محسوب می شود. تالاب گستره غربی شرقی دارد و طول آن در حدود 2.6 کیلومتر و عرض آن در بیشترین حالت 260 متر است.  این تالاب به دلیل آن که در عکس‌های هوایی شبیه عینک است به این نام خوانده می‌شود. این تالاب از مناطق مهم گردشگری شهر رشت محسوب می‌شود. محیط آن ۱۲ کیلومتر و منبع آبی آن ۳۰ هکتار است. در مرداب عینک حدود ۲ تن ماهی کپور و ماهی آزاد پرورشی وجود دارد.

 

تالاب عینک رشت

تالاب عینک رشت

 

شرایط تالاب عینک نسبت به تالاب های دیگر استان گیلان اندکی خاص می باشد از آن لحاظ که این تالاب در داخل شهر قرار گرفته و از طرفی در این سالها شاهد افزایش بی سابقه جمعیت در شهر رشت بوده ایم و این حجم انبوه جمعیت،موجب گردیده تا به نسبت تالاب های دیگر، این تالاب با مشکلات عدیده تری دست و پنجه نرم کند که از آن جمله می توان به ساخت و سازهای بیشمار در حریم تالاب،ورود فاضلاب های شهری و صنعتی به داخل تالاب و تولید زباله توسط شهرنشینان اشاره کرد تا جایی که بخش هایی از تالاب را لوازم منزل و املاح و مصالحی اشغال کرده که به دلیل تخریب خانه های مسکونی به داخل تالاب رها شده و اینها دلایل خشک شدن بخش هایی از تالاب است.

 

روی نقشه

 

 

 

Rate this post




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا