آبشارها و دریاچه های ایران و جهانطبیعتگردشگر خوب

رودخانه کانیو کریستالس در کلمبیا

رودخانه رنگین کمان در پارک ملی ماکارنا کلمبیا

رودخانه کانیو کریستالس که در پارک ملی ماکارنا , کشور کلمبیا قرار دارد که درواقع حیرت‌انگیزترین و شگفت‌آورترین رودخانه دنیا نام دارد. این رودخانه با رودخانه‌های معمولی تفاوت زیاری دارد و به دلیل رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، زرد، سیاه و آبی دیده می‌شود ، به رودخانه رنگین‌کمانی نیز معروف شده است. برای دیدن عکس‌های فوق‌العاده این رودخانه زیبا با مجله اینترنتی گالری بخش گردشگر خوب همراه ما باشید.

رودخانه کانیو کریستالس در شهرستان متا در کشور کلمبیا قرار دارد یکی دیگر از نام‌های آن “رودخانه رنگین‌کمان” میباشد. برای دیدن این رودخانه رنگارنگ باید از رشته‌کوه‌های آند گذر کرده و پس از عبور از دشت سرسبز لانوس می‌توان رودخانه مشهور کانیو کریستالس یا همان رودخانه رنگین‌کمان را مشاهده کرد. کانیو کریستالس در محدوده کوهستانی دلا ماکارنا قرار گرفته است . به‌ دلیل برخی نگرانی‌ها این رودخانه زیبای رنگارنگ  تا سال 2009 میلادی به‌ روی گردشگران و مسافران بسته بود. اما پس از برطرف شدن مشکلات ، این رودخانه فوق‌العاده تماشایی دوباره بازگشایی شد تا میزبان عکاسان و گردشگران باشد و همه از دیدن آن لذت ببرند . البته سفر پارک ملی ریو کانو  چندان هم ساده‌ نیست. گردشگران ابتدا باید کوه‌نودری کنند و بعد از آن سوار اسب شده و به این پارک زیبا بیایند.

رودخانه رنگین کمان در پارک ملی ماکارنا کلمبیا , رودخانه رنگین کمان کلمبیا
رودخانه رنگین کمان در پارک ملی ماکارنا کلمبیا

رودخانه کانیو کریستالس در پارک ملی ماکارنا کلمبیا

دلیل رنگارنگ بودن رودخانه رنگین کمان کلمبیا، رشد گیاهی خاص در بستر رودخانه میباشد که در تنها در ماه خاصی از سال به رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، زرد، سیاه و آبی دیده می‌شود ، جالب است بدانید که نمونه این گیاه در هیچ کجای دنیا یافت نشده است . ما در مجله گالری و بخش گردشگر خوب اطلاعاتی , درباره این گیاه اطلاعات جالبی یافته ایم , در ادامه با ما همراه باشید .

رودخانه رنگین کمان در پارک ملی ماکارنا کلمبیا
رودخانه رنگین کمان کلمبیا
پارک ملی ماکارنا کلمبیا
رودخانه رنگارنگ کلمبیا
رودخانه کانیو کریستالس در کلمبیا روی نقشه گوگل مپ

 

 

رودخانه پنج رنگ کانیو کریستالس :

در یک دوره کوتاه بین فصل های مرطوب و خشک ، سطح آب به اندازه کافی پایین می آید که خورشید بتواند خزه ها و جلبک های کف رودخانه را گرم کند و این گرما منجر به رشد انفجاری شکوفه های رنگارنگ در کف رودخانه می شود. گونه منحصربفردی که تنها در کف این رودخانه رشد میکند گیاه ماکارنیا با نام علمی   Macarenia clavigera نام دارد . این گیاه قرمز رنگ با چسبیدن و آویزان شدن از صخره‌ها باعث میشود تا همه مسیر رود ، سایه جالبی از رنگ قرمز روشن به چشم دیده شود. این رنگ قرمز با لکه های زرد و سبز ماسه ای و چاله های گود و آبشارهایی که در مسیر این رود به پایین دست میگذرد به رنگهای مختلف دیده میشود .

این پدیده در یک دوره کوتاه بین فصول برای چند هفته از ماههای سپتامبر تا نوامبر اتفاق می افتد. برخی گردشگران و طبیعت گردان کانوکریستال را با نام رودخانه پنج رنگ نیز میشناسند .

رودخانه کانیو کریستالس در کلمبیا

همانطور که اشاره گردید رودخانه کانوکریستال در منطقه ای دورافتاده  از پارک ملی ماکارنا قرار دارد که سفر به آن از طریق اتومبیل غیر ممکن است , اگر روزی قصد سفر به این پارک زیبا و دیدن رودخانه 5 رنگ را دارید باید سوارکاری با اسب را بلد باشید تا به این منطقه توریستی  سفر کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید . اگر شما نیز به گردشگری علاقمند هستید و عاشق طبیعت ، برای دیدن رودخانه کانیو کریستالس در کلمبیا میتوانید با انتخاب یک آژانس توریستی معتبر , به مقصد کلمبیا و یک سفر کوتاه و لذت بخش به پارک ملی ماکارنا که رودخانه 5 رنگ یا کانوکریستال در آن قرار دارد، سفر کنید . این میتواند ایده خوبی برای سفر به کلمبیا باشد.

 

منبع : تیم تامین محتوی مجله گالری

4.7/5 - (3 امتیاز)




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا