اخبار امروزعلم و دانش

کشف مروارید جهان در ابوظبی

قدیمی ترین مروارید جهان در ابوظبی کشف شد

باستان شناسان می‌گویند مرواریدی 8000 ساله که در حین حفاری در ابوظبی کشف شده است یک از قدیمی‌ ترین کشف مروارید در جهان است. این مروارید را می‌توان یکی از ارزشمندترین اکتشافات سال‌های اخیر در علم باستان جهان دانست که میتواند نشانگر قدمت منطقه بین النهرین باشد. در ادامه با اخبار مجله گالری همراه ما باشید.

مروارید طبیعی با قدمت قدیمی در حین کاوش در جزیره ماراوا ، خارج از پایتخت امارات متحده عربی کشف شد ، دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی گفت: لایه هایی که مروارید از آن به دست آمده ، کربن مربوط به 5800-5600 قبل از میلاد مسیح ، در دوره نوسنگی بوده است.

این مروارید قدیمی‌ترین سنگ طبیعی است که بنا بر آزمایشات لایه‌های کربن به دوره نوسنگی زمین و حدود 8 هزار سال پیش باز می‌گردد.

محمد الموکارک ، رئیس این گروه باستان شناسی درباره کشف قدیمی‌ترین مروارید جهان در ابوظبی گفت: کشف قدیمی ترین مروارید جهان در ابوظبی روشن می کند که بسیاری از تاریخ اقتصادی و فرهنگی اخیر ما ریشه های عمیقی دارد که به طلوع پیش از تاریخ کشیده می شود.

در حفاری های این منطقه که از سازه های سنگی سنگین نئولیتیکی متلاشی شده متعدد ساخته شده است، سرامیک و مهره های ساخته شده از پوسته و سنگ به دست آمده است. “مروارید ابوظبی” برای اولین بار در نمایشگاه “10،000 سال تجمل” که در 30 اکتبر در لوور ابوظبی افتتاح می شود ، به نمایش در خواهد آمد.

کارشناسان اماراتی معتقدند که مرواریدها در ازای سرامیک و کالاهای دیگر با بین النهرین وعراق باستان داد و ستد می شدند. آنها همچنین به احتمال زیاد به عنوان جواهرات پوشیده می شدند.

دپارتمان فرهنگ در بیانیه ای اشاره کرد: “گاسپارو بالبی ، بازرگان جواهرات ونیزی ، که از طریق این منطقه سفر کرده است ، از جزایر موجود در ساحل ابوظبی به عنوان منبع مروارید در قرن شانزدهم یاد می کند.” صنعت مروارید روزگاری زیر بنای اقتصاد امارات متحده عربی بود ، اما این تجارت در دهه 1930 با ظهور مرواریدهایی با فرهنگ ژاپنی فروپاشید. در عوض ، کشورهای حوزه خلیج فارس تا امروز به صنعت نفت روی آوردند که بر اقتصادهای آنها حاکم است.

با اخبار مجله اینترنتی گالری همراه باشید .
Rate this post




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا