اپلیکیشناخبار امروز

انتشار اندروید ۱۲ به زودی

نسخه پیش‌نمایش اندروید با ورژن ۱۲ (Android 12) قرار است به زودی برای توسعه دهندگان منتشر گردد ، این مسئله به تازگی با بروزرسانی اپلیکیشن ارسال بازخورد نسخه های آزمایشی اندروید همراه شده است. با انتشار نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۲، گوگل نشان داده است که زودتر از زمان موعد این نسخه را عرضه خواهد کرد.

به تازگی نسخه جدید برنامه ارسال بازخورد ورژن های آزمایشی اندروید در پلی استور منتشر است که در این آپدیت مشخص شده است که بزودی نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ برای توسعه دهنگان منتشر خواهد شد. زیرا آپدیت این برنامه تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد آن این است که اندروید جدید در راه است. پیش نمایش اندروید جدید برای توسعه دهندگان معمولا در ماه مارچ منتشر میشد. اما سال گذشته این رویه تغییر کرد و شرکت گوگل زمان انتشار این پیش نمایش را به ماه فوریه منتقل کرد. اگر مبنای محاسبه زمان انتشار را بر زمان سالهای قبل بگذاریم، ۴ الی ۶ هفته دیگر شاهد این رونمایی گوگل از اندروید ۱۲ خواهیم بود.

انتشار اندروید ۱۲ به زودی
انتشار اندروید ۱۲ به زودی

در نسخه اپلیکیشن Android Beta Feedback دسترسی به باگ های گزارش شده و ردیابی آنها آسان تر شده است. و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا مشکلات مربوط به اندروید و برنامه ها را در آن گزارش کنند. آنها را ستاره گذاری کرده و یا یک مشکل خاص را دنبال کنند. مشابه این قضیه در گذشته برای اندروید ۱۰ نیز اتفاق افتاد و توسعه دهندگان می توانند بعد از انجام آزمایش های خود این برنامه حذف کنند. گرچه برخی کاربران هستند که از حذف این برنامه خودداری می‌کنند.

هدف از بروزرسانی این برنامه فقط ارائه تنظیمات بیشتر و آماده سازی برای نسخه جدید اندروید است. اما زمان بندی اجرای این انتشار هنوز نامشخص است. به طور کلی می‌توان گفت که این نسخه آزمایشی در هفته های آینده منتشر خواهد شد اما زمان دقیقی برای آنها مشخص نشده است. اما با توجه به روند سال گذشته امکان انتشار زود هنگام این نسخه آزمایشی وجود دارد.

با ویژگی جدید گوگل با ندروید ۱۲ آشنا شوید

گوگل در نسخه جدید سیستم عامل اندروید خود (اندروید ۱۲) قابلیتی را ارائه می دهد که به طور فعال آزمایش شده است و باید در اندروید ۱۱ ظاهر می شد، این ویژگی توسط توسعه دهندگان گوگل کلمبوس نام گرفته است .

این نامگذاری توانایی انجام تعدادی از اقدامات را با دو ضربه زدن روی پشت گوشی هوشمند ایجاد می کند، تقریباً به همان روشی که صفحه با ضربه زدن روی صفحه روشن می‌شود. به طور پیش فرض، با دو ضربه زدن به پشت قرار بود دستیار Google راه اندازی شود. اما می توانیم این عمل را تقریباً به هر اقدام دیگری اختصاص دهیم یا به نوعی سفارشی سازی نماییم ، به طور مثال : زنگ هشدار را خاموش کنید ، پخش ویدیو را متوقف کنید، صدا را روی یک تماس ورودی بی صدا کنید و یا دوربین را روشن کنید و سایر کارهای مورد نظرتان که می تواند کاربرد زیادی برای هر شخص داشته باشد. یا شاید کسی از این ویژگی خوشش نیاید پس به راحتی میتواند در تنظیمات گوشی اندروید خود این ویژگی ، کلمبوس را می‌توان به طور کامل خاموش کرد.

گوگل در سال‌های قبل، انتشار برنامه مخصوص توسعه ‌دهندگان خود را درماه مارس شروع می‌کرد اما سال گذشته این برنامه در ماه فوریه آغاز شد و امسال نیز به‌نظر می‌رسد شروع دیگری در ماه فوریه جریان داشته باشد. بنابراین کاربران گوشی‌های پیکسل سری ۳ تا ۵ هنگامی که برنامه بتا عمومی اندروید ۱۲ را شروع می‌کنند، باید تصمیم بگیرند که آیا ارزش این را دارد که با اشکالات معمول نسخه‌های بتا مانند تخلیه سریع باتری کنار بیایند تا اولین نفری باشند که در گوشی خود از اندروید ۱۲ استفاده می‌کنند یا خیر.

انتشار اندروید ۱۲ به زودی
انتشار اندروید ۱۲ به زودی , Android Beta Feedback

طبق روال سالانه، گوگل دو پیش‌نمایش مخصوص توسعه ‌دهندگان و به دنبال آن، سه نسخه بتای عمومی را قبل از عرضه نسخه نهایی سیستم‌عامل خود منتشر می‌کند. ویژگی‌های متنوع و کارامدی از اندروید ۱۲ انتظار می‌رود که از بین ‌آن‌ها می‌توان به غیرفعال کردن موقتی برنامه‌ها برای آزادسازی فضای ذخیره اشاره کرد.

Rate this post




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا