گردشگر خوبگردشگری جهانمناطق تاریخی جهان

گنتینگ هایلند مالزی

آشنایی با گنتینگ در هایلند مالزی

گنتینگ هایلند (Genting Highlands) یکی از جاذبه های گردشگری مالزی، بر بالای رشته کوه تیتی وانگ سا به ارتفاع 1860 متر و در مرز بین شهرهای پاهانگ و سیلانگور از کشور مالزی واقع شده است ، این مکان توریستی یکی از جذاب ترین مراکز تفریحی مالزی و تنها مکانی در این کشور است که اجازه احداث دیسکو به آن داده شده است. سالانه حدود 20 میلیون گردشگر داخلی و خارجی به آن مراجعه می‌کنند. در ادامه بخش گالری گردشگری از مجله گالری همراه ما باشید.

مجموعه گنتینگ هایلند از بهترین دیدنی های کشور مالزی است که با پنج هتل متفاوت از یک مجموعه با بیش از ده هزار اتاق یکی از بزرگترین مجموعه هتل‌های جهان است. این مجموعه مجتمعی تفریحی گردشگری است که انواع مراکز بازی، مراکز خرید، پارک‌های آبی، رستوران، هتل، کافه و کازینو در آن قرار داشته و روی Gunung Ulu Kali در ارتفاع 1800 متری از سطح زمین و در نزدیکی مرز سلانگور و فاصله 35 کیلومتری کوالالامپور قرار گرفته است. به این مجتمع تفریحی لاس وگاس کوچک نیز گفته می‌شود. در روزهایی که هوا صاف باشد می‌توانید در کنار جنگل‌های بارانی، آب و هوای خنک و محیطی کوهستانی و آرام آن لذت ببرید.

تاریخچه مجموعۀ تفریحی گنتینگ :

شخصی به نام تان سیری لیمگو تونگ درطی یک سفر تجاری به ارتفاعات کامرون در سال 1964 ایده ی ساخت چنین مکانی در نزدیکی کوالالامپور را در ذهن پروراند. بنابراین پس از مطالعه ی نقشه ی کوالالامپور، محل استقرار آن را نیز تعیین نمود که در 55 کیلومتری این شهر مستقر می شد. و برای این کار تصمیم گرفت ناحیه ای دور افتاده در درون جنگل های بکر و استوایی مالزی را تغییر شکل داده و آنرا به مقصدی توریستی تبدیل کند. در 27 آوریل سال 1965، شرکتی خصوصی به نام Genting Highlands به منظور پیشبرد این طرح تاسیس شد و چند سال بعد، تان سیری لیم توانست مالکیت 49 کیلومتر مربع از زمین های شهر پاهانگ و 11 کیلومتر مربع از شهر سیلانگور را بدست آورد و سرانجام پس از مذاکراتی طولانی، موفق شد مالکیت مطلق این زمین ها را از مسئولین دولتی این شهرها بگیرد.

در آگست سال 1965 یک گروه فنی و مهندسی مسئول انجام این پروژه ی غول پیکر شد که حدود 4 سال به طول می انجامید و در مارچ 1969 سنگ بنای آن توسط نخست وزیر مالزی نهاده شد. در سال 1971 اولین هتل این پروژه کامل شد که امروزه هتل Theme Park نامیده می شود. همچنین این پروژه در حالی صورت پذیرفت که مسئولین تلاش می کردند آسیب وارده به طبیعت زیبا و دست نخورده ی منطقه را به حداقل برسانند. یکی از جاذبه‌های این منطقه تفریحی، تله کابینی است که شما را به این مجموعه می‌رساند. در واقع این تله کابین طولانی‌ترین تله کابین جهان است که از بالای جنگل و ابرها عبور می‌کند و شما را به بالای کوه می‌رساند. در این مجموعه بیش از ده هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار می باشند و باعث رونق صنعت توریسم در مالزی شده است.

گنتینگ هایلند مالزی
گنتینگ هایلند مالزی
شهربازی روباز مجموعۀ گنتینگ (Genting Outdoor Theme Park) :

این بخش از مجموعه گنتینگ از اول سپتامر ۲۰۱۳ میلادی برای ساخت پارک جدید و مدرن تر تعطیل شده است. احتمال می رود کار ساخت پارک جدید تا سال ۲۰۱۶ میلادی به طول انجامد. در ۲۶ام ژولیه ۲۰۱۳ مجوز فاکس قرن بیستم (Twentieth Century Fox) برای اولین پارک این شرکت در گنتینگ مالزی صادر گردید. گفته می شود که وسایل بازی و جاذبه های جدید این پارک برگرفته شده از فیلم هایی مانند: عصر یخبندان (Ice Age)، زندگی پای (Life of Pie)، بیگانه (Alien)، درنده (Predator) و شب در موزه (Night At The Museum) می باشند.

شهربازی سرپوشیدۀ هتل پلازا (Indoor Theme Park) :

در طبقۀ پایین هتل پلازا یک مرکز خرید بزرگ و یک شهربازی سرپوشیده وجود دارد. در نقاط مختلف این شهربازی مجسمه های جاهای دیدنی معروف دنیا مانند برج آزادی آمریکا، برج ایفل فرانسه، برج های دوقلو مالزی و … قرار دارند که زیبایی خاصی به آن داده است. این شهربازی سرپوشیده به چندین بخش تقسیم می شود که هر کدام از آنها شبیه به مناطق گرشگری معروف دنیا می باشند. مانند: میدان تایمز، خیابان شانزلیزۀ پاریس، ونیز ایتالیا و … برای مثال بخش ونیز این شهربازی دارای رودخانه ای مصنوعی می باشد که در آن قایق هایی از زیر پل ها عبور کرده و به دور خانه های زیبا با سبک ایتالیایی می چرخند.

گنتینگ هایلند مالزی
گنتینگ هایلند مالزی
هتل پلازا (First World Plaza Hotel) :

هتل پلازا با نام کامل هتل فِرست وُرد پلازا (First World Plaza Hotel) که در کتاب گینس نیز به نام بزرگترین هتل دنیا ثبت شده است، به صورت دو برج می باشد. این دو برج که یکی از آنها قدیمی و دیگری جدید است دارای ۶۱۱۸ اتاق می باشند (حداقل دو نفره) که در یک شب توانایی پذیرش بیش از دوازده هزار مهمان را دارند. پذیرش هتل حدوداً ۳۰ پرسنل دارد و بیش از ۲۵۰۰ خدمتکار که ۲۴ ساعته به مهمانان سرویس می دهند در این هتل مشغول به کار هستند. بر اساس اطلاعیه ای که شرکت گنتینگ در بورس مالزی منتشر کرده است در سال گذشته این هتل میزبان بیش از ۳ میلیون مهمان بوده است.

گالری مهمانان (Visitors Galleria) :

گالری مهمانان، یک مرکز با اطلاعاتی دربارۀ بلندی های گنتینگ می باشد که در لابی هتل ماکسیمز گنتینگ (Maxims Genting) قرار گرفته است. در این گالری که هر روز از صبح تا شب باز می باشد گردشگران می توانند با بررسی دقیق مجموعه ایی متنوع از بریدۀ روزنامه ها، لوح ها، جوایز، پوستر ها و خاطراتی که دربارۀ تأسیس مجموعه گنتینگ موجود می باشد، اطلاعات جالبی کسب کنند.

گنتینگ هایلند مالزی
گنتینگ هایلند مالزی

دسترسی به مرکز تفریحی گنتینگ کمی دشوار است زیرا باید در صف طولانی اتوبوس و تله کابین معطل شوید و بازگشت به هتل نیز نیازمند پرداخت مبلغ زیادی به تاکسی ها می باشد. غذاهای گنتینگ نیز تقریبا گران تر از جاهای دیگر شهر می باشند. غذاهای محلی، غربی و فست فود (مک دونالد، KFC، Burger King و Mary Brown) همگی در دسترس هستند. و اکثرا آمادگی پذیرایی از مسافرین مسلمان را دارند. کافه تریای این ناحیه توسط هتل گنتینگ اداره می شود و غذاهای محلی را از صبح تا شب ارائه می دهد. می توانید از بوفه استفاده کنید و یا غذا سفارش دهید. برنج و مرغ Hainanese که در اینجا سرو می شود بهترین نوع غذایی است که در گنتینگ خواهید یافت و غذای سبک هندی Fish Head Curry نیز ارزش امتحان کردن را دارد.

منتظر گالریهای دیگر از مجله گالری باشید.

Rate this post




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا